۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

مردِ و سبیلش

فکر می‌کنم اکثر مردها یک خصوصیت مشترک داشته باشند اون هم اینه که از یک سنی‌ به بعد تغییر نمیکنن، یعنی‌ به جز نشانه‌‌های افزایش سنّ و سال، تغییر ظاهری دیگه‌ای نمی‌کنن، معمولا مدل مو‌ها ثابت میشه و نوع لباس پوشیدن منحصر به خودشون رو پیدا می‌کنن. بر خلاف خانوم‌ها که خوب بیشتر به خودشون میرسن و تنوع طلب تر هستن.در کّل تغییر چندانی جز عوض شدن رنگ پیرهنشون به چشم نمیاد. خوب من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

گذشت اون روزهایی که روز به روز و ماه به ماه، سعی‌ می‌کردم عوض بشم و تغییر کنم، مدل موهای جدید و کوتاه و گاهی بلند. حتی اون زمان‌ها عقاید خاص خودم رو در مورد لباس پوشیدن داشتم و باید نباید ها. که چی‌ رو باید با چی‌ پوشید یا چی‌ رو نباید. چه رنگی‌ با چه رنگی‌ باید و چه رنگی‌ نباید. اما خوب هر چقدر این سنّ بالاتر میره (یکی ندونه فکر میکنه صد سالمه) و درگیری‌های روز مره بیشتر میشه، دیگه نه وقتی‌ می‌مونه و نه حس و حالی‌. اما خوب نمی‌تونم این رو رد کنم که این تغییر‌ها حداقل برای من همیشه مهم بود، یه جورایی توی روحیه آدم موثره. درسته حالا دیگه حال و حوصلهٔ عوض کردن مدل مو و هر روز خرید رفتن و مدل لباس عوض کردن ﺭﻭ ندارم، اما خوب تیغ اصلاح صورتم رو که دارم.

 واقعا اگه این یکی‌ رو از من بگیرن من از روزمرگی افسرده میشم. چندین ساله پیش یادمه که هر روز صبح اصلاح می‌کردم و از خونه بیرون میرفتم، جز وقت‌های امتحانات دانشگاه، اون موقع تنها زمانی بود که ژولیده بودن خیلی‌ بد نبود. اما در بقیه موارد همیشه کامل اصلاح می‌کردم.اما الان دیگه نه، الان تنها دلخوشیم همین محاسن و سیبیل هست، اینکه هر وقت می‌خوام اصلاح کنم یک ساعت اون جلو به قیافه خودم نگاه می‌کنم و طرحی نو در می‌‌اندازم. مخصوصا سیبیل، باید پسر بود و این همه خلاقیت رو فهمید و باز باید مثل من خل و چل بود و با یه سیبیل چنگیزی (؟) بلند شد و رفت شرکت. 

۱۲ نظر:

  1. معمولا این کار رو نمیکنم... اینکه بیام و بگم....
    ولی با همه ی اینا...
    خیلی مرسی که اومدی کامنت گذاشتی و باعث شدی وبلاگت رو پیدا کنم....
    روزهای بعدی رو به جای کتاب آرشیو خونی راه میندازم به سبک خودم....

    :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام، بلاگتون رو توی وبلاگ دوستان دیدم، دیگه ببخشید سر زده مزاحم شدم. اما از من می‌شنوید، کتاب خونی بهتر از آرشیو بلاگ من رو خوندن هست. شاید مفید تر باشه. مرسی بازم که سر زدید.

      حذف
  2. :)))) سبیل خیلی خوبه
    دوست من سبیل گذاشته بود مثل دسته ی موتور
    دفعه ی اول دلم رو گرفته بودم و قهقهه می زدم، اما خب انصافن به بعضیا سبیل میاد
    پیج سبیلوگرافی رو ببین حتما، عالیه :))))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اِ نمیدونستم، به این جور سبیل‌ها میگن دسته موتوری؟ پس شاید مال منم دسته موتوری باشه، مشکل اینه که به من هم نمیاد معمولاً، بیشتر خنده دار میشم، اما خوب تنوع دیگه. برای عوض شدن روحیه خوبه. پیج فیسبوک یا بلاگ؟

      حذف
    2. نمی دونم اسمش دسته موتوریه یا نه، اسمی بود که من رو سبیل دوستم گذاشتم
      https://www.facebook.com/sebilography
      https://www.facebook.com/sibilism

      حذف
    3. فکر کنم اسم خوبی‌ انتخاب کردین بهش می‌خوره، مرسی‌ بابت لینک ها، اتفاقا یه نمونه عکس از سیبیل دسته موتوری برای صاب مرده جان از همون‌جا پیدا کردم.

      حذف
  3. سیبیل چنگیزی دیگه چه نوعشه؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمیدونم والا، خودمم شک داشتم واسه همین علامت سوال گذاشتم، به قول خانوم سین سیبیل دسته موتوری یا سیبیل دسته دار. از این مدل‌ها که گوشه هاش به جای اینکه بالا بره میاد پایین. مثل سیبیل این دوستمون، ولی لایت تر:
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=361226017290327&set=a.361126367300292.81602.131144956965102&type=1&theater

      حذف
  4. منم سبیل دسته موتوری خیلی خوشم میاد به عکس از ریش پرفسوری حجیم بدم میاد...اییییی!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه خوشبختانه من هیج وقت ریش پروفسوری نداشتم، اصلا بهم نمیاد. اما هر از گاهی برای تنوع از این دسته موتوری ها میزارم.

      حذف
  5. من کلن از سبیل خوشم نمیاد. همیشه از دست سبیلهای خودم حرص میخورم!! ولی خوب به بعضیها واقعا سبیل میاد . به بعضیها هم اولشس نمیاد ولی وقتی عادت میکنی خوشت میاد !! امیدوارم تو از اونایی باشی که سبیل بهت میاد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه در کل که سیبیل به من هم نمیاد، البته خیلی‌ تاثیر مستقیمی‌ با مدل موهام داره، یعنی‌ به جای اینکه سیبیل به صورتم بیاد یا نیاد، باید به موهام بیاد، حالا چراش رو نمی‌دونم. اما خوب هر از گاهی برای تنوع خوبه.

      حذف