۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

قراضه ی دوست داشتنی

امروز به دوچرخه‌ام نگاه می‌کردم، البته دوچرخه ی من نیست، از اموال رفیق از اینجا کوچ کرده‌ام بود که برام به ارث گذاشت.  خودم یک دوچرخه دیگه دارم، مثلا از اون درست و حسابی‌ ها، دوچرخه چهارم من هست و سه تای قبلی‌ همه رو دزدیدند.

از وقتی‌ که از سفر برگشتم سراغش نرفتم، دوچرخه دوستم رو استفاده می‌کنم، ظاهر کهنه ای داره، صدا میده، چندین جاش زنگ زده، اما دوچرخه راحتیه. با خودم گفتم که این رو استفاده کنم که اگر کسی‌ این دفعه خیال دزدی به سرش زد دلم برای از دست دادن دوچرخه درست حسابی‌‌ام نسوزه.

اما این یکی‌ رو جلوی خونه میگذارم، با قفل، بدون قفل، کسی‌ نگاه چپ هم نمیکنه، کسی‌ دست نمیزنه. قبلی‌ را جلوی درب همین خونه دزدیدن، حتی یکی‌ از همسایه‌ها یکبار گفت که اگر مایل به فروشش باشم، خریدار است.

داشتم فکر می‌کردم که این یکی‌ رو حتی کسی‌ حاضر نیست بدزدتش، حتی بدون قفل. همان کار دوچرخه خودم رو میکنه، کمتر خرج روی دستم می‌گذره، حتی راحت تر هم هست. اما چون ظاهر خوبی‌ نداره هیچ کس تحویلش نمی‌گیره، درست همان کاری که شاید من با آدم‌ها می‌کنم که شاید همراهان خوبیند اما ظاهر خوبی‌ ندارند بر خلاف باطنشون.

از امشب این یکی‌ رو هم میگذارمش توی انباری حیاط پشتی‌ کنار اون یکی‌ دوچرخه ام.

پی‌ نوشت یک: من یکی‌ آدم بشو نیستم، دیشب در وقتی‌ که نباید، در جایی که نشاید، هر شیرین کاری که نباید می‌کردم رو کردم.

پی نوشت دو: این آهنگ هیچوقت قدیمی نمیشه! Everybody Hurts

۲۱ نظر:

  1. یه جا خوندم که حتی هیئت ژوری و قاضی هم طبق یه تحقیقی با مجرمین خوش قیافه بهتر تا میکنن!! ظاهر انقـــ-در مهمه!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بالاخره این خوشگلی من پس یه جا به درد می خوره. خب خیالم راحت شد.

      حذف
    2. جالب بود مامان! نشنیده بودم، اما خوب حقیقتش یه جورایی منطقی‌ هم هست.
      گلدن جان، حالا شما خیالت راحته، ماها چیکار کنیم؟

      حذف
  2. اون خارجی که شما هستید هم پس دوچرخه می دزدن! بیا! اینم خارج خارج که می گفتن!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همه خارج ها همینه، تو چون خوشگلی دوچرخه ات رو نمی دزدن!

      حذف
    2. آخ آخ دوچرخه که عیبی نداره، خودتو ندزدن!!! نگرانم کردی!!

      حذف
    3. گلدن جان، حق با صابیه، این مال همه جاست اما خوب احتمالا در مورد شما صدق نمیکنه!

      مامان جان، خیالت راحت، فکر نمی‌کنم کسی‌ زورش برسه!

      حذف
    4. یه بار دوچرخه ام رو دزدیدن. به خاطر این بود که خودم اون موقع پیش دوچرخه نبودم و طرف نمی دید که خوشگلم. رفته بودم روسبه و وقتی برگشتم دوچرخه نبود! از اون موقع یه عکس از خودم چسبوندم به دوچرخه که هر کی خواست دوچرخه رو ببره یه نظر صاحبش رو ببینه و خودش پشیمون شه از کارش.
      آلن راست می گه.. خودم رو کسی زورش نمی رسه بدزده! بله... خوشگلیه و هزار دردسر...

      حذف
    5. اتفاقا حالا من هم می‌فهمم چی‌ شده پس، منم یه عکس سه در چهار بالای آفتاب گیر دوچرخم از خودم داشتم! یعنی‌ واسه همین دزدیدنش؟ بذار ببینم این دفعه می‌تونم با فوتوشاپ این مشکل رو حل کنم!

      حذف
  3. مگه خارج هم دزدی میکنن؟خوب شد نیومدم والا!

    پاسخحذف
  4. حالا دوچرخه به کنار
    چی کار کردی؟ :| چرا مارو میزاری تو خماری الن؟ ها؟ چرا؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خانوم سین نپرس که همین الان از فکر کردنشم شرمگین میشم، چه برسه به بیانش!

      حذف
    2. بابا آلن سخت نگیر
      به روت نمیاریم بعدا :دی

      حذف
  5. ما یه پست در مورد شیرین کاری ها میخوایم!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فعلا این شیرینکاری‌ها دردناکه! بذار یکم بگذره مینویسمش! چشم!

      حذف
  6. یه مشت دله دزد اسم خودشونُ گذاشتن خارجی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. والا! منم همین رو گفتم، قبول نکردن! زورم نرسید!

      حذف
  7. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنون. بابت رمز. به همون دلایلی که خودتون گفتید و خواستید کامنت رمز رو حذف میکنم.

      حذف