۱۳۹۲ مهر ۱۸, پنجشنبه

یه آلن، قمار بازِ قمار بازِ قمار باز

روزی فکر می‌کردم که اگر بازی کنم، فقط یکبار است، آن هم برنده میشوم، داشته‌‌ام را بر میدارم و در جیبهایم میگذارم و میروم، همین.

اولی‌ را به دریا باختم، هرچند نباختم، گمش کردم! طول کشید اما ناچار به سر میز برگشتم، دوباره بازی کردم.احساس برنده شدن داشتم، اما نفهمیدم که هم زمان روی دو میز بازی می کند. این دفعه به یکی‌ دیگر باختم، چیزی از من بیشتر نداشت که من شاید داشتم، بعدها عکس‌هایشان را برایم فرستاد، کنار دریا، لباس‌های سپید، لبخند تلخم را برایش پس فرستادم، تا جا داشت عسل رویش ریختم که تلخیش را نفهمد،

دوباره برگشتم پای میز، بازی کردم، خوب هم بازی کردم، بردم، سالها با احساس برنده شدنم دست در جیب سلانه سلانه راه میرفتم و سرم را بالا میگرفتم، خیالم راحت بود، داشته‌هایم برایم بس. نفهمیدم که چطور پای میزی که ننشسته بودم باختم، من اصلا دیگر بازی نمی‌کردم که ببازم، اما باختم. شاید طاقت دوری از قمار را مثل من نداشت.

نمی‌خواستم که سر آن میز لعنتی برگردم، اما برگشتم، همهٔ کارت‌هایم سر بود، برنده بودم، فهمیدم که آن که آنسوی میز نشسته ، سر داشته‌هایش بازی می‌کند, آخرین کارتش را که انداخت هنوز هم برگ من سر بود، نخواستم من هم یکی‌ از آنها باشم، دست‌هایم را جا زدم، از سر میز بلند شدم.

فکر نمیکنم که سر این میز لعنتی برگردم، من اصول این بازی لعنتی را بلد نیستم. دیگر قمار نمی‌کنم.


بعدا نوشت: اما خوب ما همچنان باهمیم! شاهدش همین بغل!

۲۲ نظر:

  1. آلن
    اول *** مشروب ***
    بعد *** قمار ***
    ----
    اگه سه گانه هست
    یعنی فکر کنیم که
    بعدیش قراره چی باشه؟
    لابد تجربه دراگ؟
    ----
    آلن، حالش خوبه این روزا؟
    جدی میگم؟
    خوبی؟
    ----
    من دیپ بلو ام
    ای *** بلاگ اسپات *** احمق

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیپ بلو جان اگه اونجوری حساب کنی که به دهگانه میرسه. خوبم در مجموع، چاره دیگه ای هم هست مگه؟ با این وجود مرسی. شما نمیخوای یه دفعه من رو دعوت کنی خونه؟ والا هی میخواستم سرزده بیام، آدرس ندارم!

      حذف
  2. خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش. بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر. تو به مرگ و زندگانی هله تا جز او ندانی. نه چو روسبی که هر شب کشد او بیار دیگر.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ملودیکا جان، شما جای جواب هم برای من گذاشتی دیگه؟؟؟ حرفی نموند دیگه. مرسی

      حذف
  3. من همیشه برنده بودم ولی احمق بودم و نمیفهمیدم. ولی الان میفهمم....
    شاید تو هم احمق هستی و نمیفهمی؟!

    پاسخحذف
  4. تو یه دوست مودبی و من یه دوست بی ادب...
    بلد نیستم خودم نباشم. امیدوارم متوجه بشی که قصد بی ادبی ندارم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اول از همه شما یه دوست گل هستی‌ و دوستی‌ شما باعث افتخار،

      فکر می‌کنم منظورت رو متوجه شده باشم، البته این عقل ناقص آلن رو که می‌شناسی‌. اما می‌دونم، می‌دونم،

      حذف
  5. چقدرغیرمستقیم نوشتی :) در مورد شاهدش میشه یک کم راهنمایی کنی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمی‌دونم به خدا، بعضی‌ کامنت‌ها که میگه ظاهرا خیلی‌ دیگه غیر مستقیم بوده، اما خودم اینجوری فکر نمی‌کردم که!

      من و خودم هنوز باهمیم و سعی‌ هم می‌کنیم خوشحال باشیم دیگه، آسون بود که!

      حذف
  6. چه مَرد!!!
    قمار خیلی بده! خیلی! من میترسم ازش!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. می‌دونم مامان، این قمار زندگی‌، می‌دونم که میفهمی منظورم رو!

      حذف
  7. - باز خوبه تو هنوز وقت داری قمار کنی بعضی ها که هنوزم سر اون باخت اولی تو شوک هستن .
    - بقول اون دوستمون اول شراب حالا قمار پس فردا بیا بگو سینما هم رفتی دیگه !
    - یه چی دیگه هم خواستم بگم هر چی فکر می کنم یادم نمیاد چی بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میدون، من بازنده‌ترین نیستم، از من بازنده تر هم هستن، اما این که دلیل کافی‌ برای باخت نیست، نه؟
      آخرش هم کارم به سینما میکشه، می‌دونم، شرمنده ام!
      هر وقت یادتون اومد من درخدمتم.

      حذف
  8. این بازی قواعد مشخصی نداره هر چقدر هم بخوای تجربه کنی و از بغل دستیت یاد بگیری بازم کافی نیست . از بازی بیا بیرون وارد یه رابطه ی واقعی بدون بازی شو

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من هر دفعه که بازی کردم فکر میکردم جدیه، اما خوب آخرش دیدم که بازی بوده و باختم.

      حذف
  9. کتاب بازیهای اریک برن را اگه نخوندی بهت توصیه میکنم

    پاسخحذف
  10. مرسی، حتما، میگذارمش توی لیست!

    پاسخحذف