۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

بهار دلنشین

من در یک آپارتمان کوچک و نقلی اجاره‌ ای‌ زندگی‌ می‌کنم از اونجایی که تصمیم گرفتم که تا زمانی‌ که خونه خودم رو نخریدم، اسباب منزل هم نخرم، خونه مبله اجاره‌ کردم. اینجا رو خیلی‌ دوست دارم، با تمام کوچک بودنش به اندازه کافی‌ جا برای من داره، این نقلی بودنش رو دوست دارم. به هر حال این آپارتمان رو من خیلی‌ در انتخاب دکوراسیونش دخیل نبودم و شکل و شمایلی مدرن داره و تمام دارائی من همون تلوزیون هم قد خودمه.

این آخر هفته یکی‌ از دوستان قدیمی‌ اومد پیشم، چندین ماه بود که ندیده بودمش، ما یک سال رو با هم زندگی‌ کردیم (باهم زندگی‌ نکردیم، اون سال رو زندگی‌ کردیم). پر از تلخی‌ و شیرینی‌، پر از خاطره. این دو روز پر از یاد خاطرات قدیم و خنده بود، پر از تلخی خاطره آدم هایی که بخشی از اون خاطره ها بودن و امروز نیستن.  تازه از ایران برگشته بود و برام هدیه آورده بود، دو تا گلیم، دو تا گلیم سنتی‌ دوست داشتنی. راستش من خیلی‌ روی پارکت فرش دوست ندارم، اما وقتی‌ پهن کردم گلیم ها رو خوشم اومد، رنگ و فضای آپارتمان نقلیم عوض شد!

یکی‌ از دوستان امروز زنگ زد و گفت که بالاخره بلیت کنسرت پالت رو پیدا کرده و رزرو هم کرده، جای شما خالی‌ ده روز دیگه این موقع دارم از کنسرت پالت برمی‌گردم، چقدر دل بدهیم و دل بستانیم.

یکی‌ دیگر از دوستان هم امشب من رو به صرف خورشت فسنجون دعوت کرد، بعد از کار اومد ایستگاه دنبالم و باهم رفتیم و کلی‌ گیپ زدیم و نگذاشت که سیگار هم بکشم، مایه اصلی‌ فسنجون هم دست پخت مامان مهربونش بود که گذاشته بود براش و قسمت من شد که باهاش شریک بشم. 

میدونست که من قبلا دست به ساز بودم و دنگ دنگی می‌کردم، بعد از شام یک کیف آورد و گفت ظاهرا این قسمت تؤ شده، فعلا امانت داشته باش تا ساز خودت رو بیاری. سه تار! حالا یا نمیدونست که من تار میزنم نه سه تار، یا میدونست که کسی که تار میزنه احتمالا بتونه سه تار هم بزنه! حالا اینکه این سه تار از کجا به اونجا رسیده بود قصه دیگه ای‌ داره. 

اومدم خونه سه تار رو گرفتم دستم، مثل آدم‌هایی‌ بودم که برای اولین بار دست به ساز میزنن، همون قدر ناشی.

من و سه تار و گلیم‌ها و "بهار دلنشین". با کمال احترام به همه بابا ها! گور بابای همسایه ها!

پی نوشت: راستی شاهدش هم همین بغل.

۲۶ نظر:

  1. دوست خوب، فسنجون، گلیم، تار، سه تار، بنان...دیگه از این بهتر چی میخواد آدم؟ لذت ببرید! (ارادتمند گلبرگ اینا)
    پ.ن. نمیتونم با وردپرس پیام بذارم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا بعضی وقتها همین ها بیشتر از کافیه. ببخشید، کوتاهی از من نیست والا، مرسی که با این وجود سر میزنید. یه سوال شما وبلاگتون چرا اینجوری شده؟

      حذف
    2. میدونم مشکل بلاگر هستش. جواب سوالتون هم اینکه خودم بلاگم رو برداشتم و منتقل کردم! و اما مدتی ست یک سوالی دارم اما هر چی توی این وبلاگ در اندر دشت شما گشتم که شاید گوشه ای نوشته باشید "تماس با من" چیزی ندیدم. حالا یعنی راهی به جز این کامنتدونی هست که من بتونم از شما سوالی بپرسم؟ ایمیل من که توی وبلاگ قبلیم هست. با تشکر گلبرگ اینا!

      حذف
    3. کجا منتقل کردید؟ بی‌خبر؟ من هم نتونستم ایمیلتون رو اونجا پیدا کنم، ایمیل خودم رو اینجا میگذارم:
      Allen.Gerey@Gmail.com

      حذف
  2. پاسخ‌ها
    1. فروشنده نبودم اما دیگه به مامان نمیشه نه گفت. حالا چند؟

      حذف
  3. به به اقای هنرمند.
    چه قدر هم خوب که الان خوشحالید.قسنجون رو هم بعنوان یک رشتی میگم نوش جانتان.

    پاسخحذف
  4. آخ آخ کاشکی من آلن بودم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من تا حالا چند بار گفتم کاش من نسیم بودم، حیف نیست؟

      حذف
    2. منظورت نسیم بهاری و نسیم سحری و ایناست دیگه نه من :) آره؟ چرا حیف باشه؟

      حذف
    3. نه منظورم همون "نسیم" خالی‌ بود، حیف اینکه به جای "نسیم" بودن بخواهید آلن باشید،

      حذف
  5. مرسی که ما رو هم شریک کردی ... الان دارم با آقای پدر بنان همین بغل رو گوش مید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوشحالم که لذت بردید، البته مگه میشه کسی از صدای بنان و بهار دلنشین لذت نبره؟

      حذف
  6. اخ خیلی حس خوبی بود.
    چرا گزینه «دوست داشتن» رو نداری؟ ما چطوری بگیم دوست داشتیم؟ ها؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نجه یه گزینه +۱ داره که کار همون لایک رو میکنه، من بی‌ تقصیرم در کل، فکر کنم آخرش هم باید کوچ کنم از اینجا، خوشحالم از حس خوبت.

      حذف
  7. اخ چه حس خوبی داشت.
    خیلی خوب.

    پاسخحذف
  8. بسیار عالی ، ایول به این دوستات که هواتو حسابی دارن.

    پاسخحذف
  9. تا باشد از اين حالهاي خوب!
    جريان شاهدي كه همين بغل هم هست،چيه؟!اصلا حتما بايد شاهدي باشد!!
    براي نظر دادن من مي خواهم اسمم باشد و ايميلم(خصوصي)،كدام گزينه از نظر به عنوان را بايد انتخاب كنم؟چرا يك نظر گذاشتن اينقدر پيچيده است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اولا که خوش اومدین و ممنون،
      شاهد این بغل هم معمولا موزیکی هست (همین بغل، سمت راست) که یه جورایی ربط داره به پست اون روز،
      من بابت این مشکلات نظر دادن شرمنده ام، دوستان دیگه هم این مشکل رو دارن، کاری از دست من بر نمیاد، نگاه کردم، ظاهراً فقط میشه آدرس وبلاگ و وبسایت داد نه آدرس ایمیل. در هر صورت اگه نیازی هست ایمیل من رو میشه همین بالاتر پیدا کرد.

      حذف
  10. این نوشته ات پر ار حس ایران بود . حالم پر از دلتنگی شد

    پاسخحذف