۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

Nothing sweet about me!

آدرس رو بلد نبودیم! اون هم بلد نبود، فقط اسم بار رو میدونست و ساعتی‌ که میخوان شروع کنن! یه بار تک افتاده توی یه کوچه خلوت، خیلی‌ دور از مرکز شهر. وارد بار شدیم به زحمت آدم‌هایی‌ که اونجا بودن به ده نفر می‌رسیدن! اعضای گروه داشتن آماده میشدن، سازهاشون رو کوک میکردن، صدا رو تست میکردن. چند دقیقه مونده بود تا ساعت ۹ که میخواستن شروع کنن، اومد پیشمون، اولین اجراشون بود با هم دیگه، اما خودش رو آماده کرده بود! لباس سیاه و مدل موهاش و اون گل قرمز کنار سرش، کنترباسی (ویولن سل) که از خودش بزرگتر بود؛ دهه پنجاه، یه کافه تو شیکاگو! این چیزی بود که به ذهن من اومد! بعد از چند دقیقه صحبت رفت، آماده بودن که شروع کنن! آماده بودم برای یه موزیک کاملا افتضاح و خمیازه کشیدن و قلپ قلپ آبجو خوردن برای گذروندن وقت! قولی‌ بود که یوهان به دوستش داده بود برای رفتن و دیدن اولین اجراش! و این هم قسمتی‌ از برنامه جمعه شب ما شده بود!

سرپرست گروه یه مرد فرانسوی بود، از لهجش کاملا معلوم بود، چند جمله به فرانسه، چند جمله به انگلیسی و چند جمله به هلندی با لهجه فرانسوی! فکر می‌کنم کار اصلیش بود، نه اینکه سرگرمیش! کت و شلوار تمیزی به تن‌ داشت اما کهنه, سیاهیه کفشهاش از فرط کهنگی کدر شده بود!

شروع کردن به زدن! جاز، خوب شروع کردن! هی‌ بهتر شد! چشمم باز شد، سرم شروع کرد به حرکات موزون، خوب بودن! خیلی‌ خوب! حقشون بیشتراز این بود که فقط ده تا بیننده داشته باشن! واقعا بیشتر! 
توی گوشه و کنار این شهر خیلی‌ آدم‌ها هستن که به حقشون نرسیدن! دیده نشدن! میتونستن دیده بشن! 
شب ادامه پیدا کرد!
موزیک، خنده، شات پشت شات خندیدیم زیاد! برگشتم خونه، شام خوردم! کاش که نمیخوردم! سردرد! سردرد! سردرد! 


پی‌ نوشت یک: نمیدونم چرا، اما به یاد اینجا افتادم، خواستم شما هم شریک باشید یه تیکه از یه آهنگشون رو ضبط کردم برای شما!

پی‌ نوشت دو: شاهد هم آهنگ اورجینال همین اجرا! دوست داشتم!

پی‌ نوشت سه: تقریبا همه ی اون چیزی که میخواستم بنویسم به دست خودم سانسور شد!  اون تیکه ای موند که اصلا قرار نبود بنویسم!



۱۲ نظر:

  1. آهنگ خوب بود.

    پاسخحذف
  2. تشکر از این جهت که به یاد ما بودی.

    پاسخحذف
  3. مرسی. قشنگ بود. اون لباس سیاهه مو سیاهه چقدر شیرینه.

    پاسخحذف
  4. من خيلي اين جور موسيقي رو گوش نميكنم ولي قشنگ بود و اينقدر هستند در اين دنيا كه حقشان آن نيست كه هستند خيلي ها بالاتر و خيلي ها پايين تر.

    پاسخحذف
  5. چه خوب میخونه این زن؛ آدم دلش میخواد باشه توو همچین جایی و قر ِ ریز بیاد :ی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی خوب بود صداش! اومیدوارم به زودی باشی!

      حذف