۱۳۹۲ آبان ۲۲, چهارشنبه

یک تبریک تولد

آلبالوی عزیز،
آلبالوی مدرن، آلبالوی متمدن، آلبالوی شهرنشین، آلبالوی گره خورده با تکنولوژی... همه این‌ها رو که رها کنیم باز هم خودت می‌مانی و خودت! یک آلبالو! چه بهتر که به اصل و نسب خودمان برگردیم! همهِ  از اول شهر نشین و متمدن و مدرن که نبودیم، بودیم؟ بیا و حالا آلبالوی دهاتی باش، آلبالوی روستایی. بماند که طعمش از این آلبالو‌های شهری و گلخانه ای‌ بهتر است، که پر آب تر هم! رنگش که دیگر بماند!

حالا از اصل و نسب و عنوان که بگذریم، امروز سالروز شکوفه شدنت است... نه! غنچه شدن... نه! جوانه زدن؟! خلاصه که چند سال پیش در چنین روزی یکی‌ از همین‌ها بودی، یعنی‌ شدی، یا داشتی میشدی! فرقی‌ نمیکند، مهم اینست که آن جوانه سبز رنگ عدس قامت امروز یک آلبالوی خوش رنگ و خوش طعم شده! بالغ شده! نزدیکی‌‌های پرتگاه بلوغ است، یکجایی نزدیک قله. نزدیکی‌‌های پیک عقلانیت و شور و عشق و احساس!

یکمی زود رنجه! یکمی هم حساس! شاید دماغش هم کمی‌ سر بالا باشد! نمی‌دانم! یعنی‌ باید یکدفعه امتحان کرد و‌ یک چیزی را درست نشانه‌ گرفت سمت صورتش و دید که به نوک دماغش بر میخورد یا نه! شاید نخورد! 

حالا بماند که همه آلبالو‌های روی درخت جفت جفتند، دروغ نباشد، تکی‌ هم دیده ام، سه تایی هم دیده ام!!! اما این آلبالو از آن دوتایی‌هایش بود و این روزها تکی‌ شده است! هرچند خیلی‌ مهم نیست! هست؟ هرچه باشد وزن دو آلبالو از یک آلبالو بیشتر است! نیست؟ یک آلبالو کمتر! چه بهتر! در عوض بیشتر عمرت به شاخه است!

حالا این را بگذاریم کنار سالروز جوانگی ات! همه چیز انقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد بد نیست! از همه چیز که بگذریم این تویی که به بلوغ عقل و احساس  رسیده ای‌، هنوز بر شاخه درخت سواری‌ و خوش رنگ و ترش مزه! شیرینی‌‌هایش هنوز مانده است! یعنی‌ دست خودت شاید باشه! شیرینش کن!

مغز معیوب من همین بیشتر تراوش نتواند! تولدت مبارک! 

پی‌ نوشت یک: چند وقت پیش قرار شد که به جای کادو، روز تولدش یک تبریک تولد بهش بگم! این هم برای اینکه ثابت بشه حافظه آلن اینقدر‌ها هم کوتاه مدت نیست!

پی‌ نوشت دو: طبیعتاً شاهد تولدش هم همین بغل!

پی‌ نوشت سه: مثل آدمیزاد؛ آلبالو جان تولدت مبارک! با آرزوهای خوب از طرف آلن!

۱۱ نظر:

  1. چه تبریک خوشگلی بود!
    آلبالو جان تولدت مبارک!

    پاسخحذف
  2. چه هدیه بی نظیری!!!
    آلبالو تولدت مبارک! روزهای قشنگی رو پیش روت آرزو میکنم!

    پاسخحذف
  3. واییییییییی. آلننننننننن غافلگیرم کردی . یه دنیا ممنونمممممم. بهترین تبریک تولدی بود که گرفتم. الان تمام صورتم شده یه خنده بزرگ شده . بوسسسسسسسس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خوشحالم اگه خندونده بوده باشدت و خوشحالت کرده باشه!

      حذف
  4. تبریک خیلی زیبایی بود . آلبالو خانوم تولدت مبارک
    چقدر کار قشنگی کردی آلن آفرین

    پاسخحذف
  5. چه تبریک خوبی. به دلم نشست

    پاسخحذف
  6. چه با ذوق نوشتی‌، بخصوص که ماه تولدت هم با من یکیه. خیلی‌ باهات حال کردم. خلاصه خوش به حال آلبالو ؛)

    پاسخحذف
  7. اینقدر گفتی آلبالو که دهنم آب افتاد. آلبالو با نمک ، قرمزِآلبالویی ،ترش و خوشمزه.... به به

    پاسخحذف