۱۳۹۲ آذر ۱۷, یکشنبه

پنجره اتوبوس...

آدم‌های توی اتوبوس میتونند هم غمگین باشند هم شاد، بستگی داره چجوری نگاها‌شون کنیم،  روزهایی که من غمگینم، بی‌ حوصله‌‌ ام، همه آدم‌های توی اتوبوس غمگین هستند، حتی اگر بخندند، فقط کافیه یه آهنگ غمگین رو پلی کنی‌ و هد ‌ست‌هات رو بگذاری روی گوش هات، اون موقع چشمهای پر از اشکشون رو میبینی‌، حتی آدم‌های توی خیابون، ماشین‌های بفلی، عابرهای پیاده... صورت‌های افسرده و بی‌ روح و لب‌هایی‌ که نای خندیدن ندارند.

حقیقت اینه که حال همه این آدم‌ها بستگی به تو داره، اینکه اون لحظه غمگینی یا شاد، کافیه که آهنگ رو عوض کنی‌، شاد، پر هیجان، میتونی‌ لبخند رو روی صورت همه ببینی‌، میتونی‌ ببینی‌ که چشم‌های همشون شروع میکنه به لبخند زدن، بچه کوچولوی توی ماشین بغلی حتی می‌خنده، دانشجوهایی که صبح توی سرما دارن می‌رن دانشگاه دسته جمعی‌ میخندند، شاد هستند... حقیقت اینه که آدم‌ها حالشون بستگی به حال تو داره، حتی حال درخت ها و ساختمون ها.

مخصوصا آدم‌های توی قاب پنجره‌های اتوبوس، همه منتظر لبخند تو هستند.

پنجره‌های اتوبوس تنها قاب‌های تصویری هستند که هر موزیکی روشون بگذاری بهشون می‌خوره...

پی نوشت: شاهد امروز شاید یکی از بهترین موزیک های متنی بود که برای پنجره اتوبوسم گذاشتم و چقدر همخوانی داشت، مخصوصا همخونی جمعیت...

۲۴ نظر:

  1. اِ اون یکی نظرم کو؟خب دوباره مینویسیم!
    بله شاهد رو دوست داریم!چه میکنن این جماعت نسوان برای سیروان!آقا آدم میکشن!
    ولی ما زانیارشونو بیشتر دوست داریم!اون یه جور خوبی مظلومه.
    این سیروانشون معلومه بچگی هاش از اون تخس ها بوده که حتما باید دوتا نیشگونش میگرفتی وبه بهانه ی اسباب بازی میبردی اش تو اتاق و میزدی اش.
    با متن هم موافقم علی الخصوص اونجا که گفتی:"حقیقت اینه که آدم‌ها حالشون بستگی به حال تو داره، حتی حال درخت ها و ساختمون ها."
    با تشکر روابط عمومی:)))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حالا همه این‌ها رو از کودکی سیروان تا مظلومیت زانیار رو از این آهنگ فهمیدی؟ عجبا!

      حذف
    2. نه بابا این سیروان تحفه رو دیدم!خب مثلا که چی!
      زانیارشون بهتره.

      حذف
  2. خیلی موافقم! کاش آدما همیشه یادشون بمونه که چشمشون یه پنجره داره مثل پنجره اتوبوس!
    شاهدت عالی بود. مخصوصا همخونی جمعیت!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این دنیا دار پنجره هاست! پر از آهنگ‌هایی‌ که باید روی این قاب‌ها گذاشت!

      حذف
    2. آره والا! یه داستان بلند میشه نوشت رو همین حرف!

      حذف
  3. الف- کاش این شاهدهات یه آرشیوی داشت آدم هروقت سوالی براش پیش میومد میرفت سراغشون... شاهد برای همینه دیگه؟
    ب- جواب کامنتهات رو توی وبلاگهای خودم دادم.... ولی درمورد یکیش باید مطمئن بشم که میخونی... من پایه م... درمورد همونی که هیچکدوممون درخواست ندادیم! بخوای درخواستش رو هم میدم :))))
    پ- میخونمت.... به موقع.... مرتب... چون از فید میخونم.... اما این روزها توی مود کامنت گذاشتن نیستم.... توی مود خوندن رفتم.... همه ی نوشته هام مثل سیل جای دیگه !!! جاری میشن....
    د- دوست خوب من.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. الف. اتفاقا خودم هم به این فکر بودم، فکری به حالش خواهم کرد، حتما، بزودی!
      ب. شما اونجا هم که جواب بعدی من می‌خونم! معمولان دنبال پاسخ برای نظرهام هستم!
      پ. میدونم، مرسی‌، خوشحالم، به زودی آنجا را کشف خواهم کرد! لطفا ایمیلت رو برام بگذار. Allen.Gerey@gmail.com
      د. دوست خوب من!
      ه. این حروف ابجد به جای پ، ج نداشت؟

      حذف
    2. درسته!!!! هاهاهاها
      میخوای غلطهای خودت رو بگیرم یا بیخیال بشم؟
      :)))

      حذف
    3. مگه ابجدهوز نبود؟ پ رو هم که به رسم ادب دست نزدم!

      حذف
  4. خوشحالم که داری میایی ، برای مامانت از اونم بیشتر خوشحالم !
    از قول من به آنی بگو این دردمون هم مشترکه ... منم اخیرا نوشته خام مثه سیل جای دیگه جاری شده ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من خودم هم خوشحالم. شما کجا نوشته‌هاتون جاریست؟ به ما هم بگید اگر نا محرم نیستیم! از این رود بهره‌ای ببریم!

      حذف
    2. اع... اینجوریاست؟
      پس شما هم به این ملودیکا خانوم بگو همدرد بیمزه چرا با خودم حرف نمیزنی؟
      شماره م رو که داری... وبلاگم رو که داری... ایمیلم رو که داری...
      چرا میای واسطه میتراشی؟

      حذف
    3. من فکر کردم شاید شما غریبه هستید یا قهر و من دارم اسباب کار خیر میشم!

      حذف
  5. آي آلن چه حسايي رو مينويسي! چه چيزهايي كه ادم ميفهمه اما ننوشته تا حالا دمت گرم و واقعن كافر همه را به كيش خود پندارد. آدم شاد دنيا براش شاده آدم غمگين دنيا پر از بهانه براي غصه.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حقیقت اینه که من خودم تازه کشفش کردم و روز‌های متوالی امتحان کردم که مطمئن بشم!

      حذف
  6. بارون ِ پاییزی غم انگیزه برای من؛ یعنی به نسبت ِ بارون ِ بهاری بدجور حالم رو میگیره. همینجا یاد کنم از توضیح ِ وبلاگتون که ماه ِ اردیبهشت و باروناش (اگه بباره) بینهایت زیباست. تعریف الکی نیست چون خودم عاشق ِ فصل ِ زمستونم : )

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بستگی به شرایط و فضا داره! بعضی‌ از بارون‌های پاییزی با همه دلگیری هاش خیلی‌ دلچسبه! در وصف اردیبهشت‌ها هم که چیزی برای گفتن نمی‌مونه!

      حذف
  7. آره یه جوراایی نشون از خودخواهی آدما داره.وقتی غمگینی میخوای همه دنیا رو غمگین ببینی...و شاید البته برعکس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمیدونم، همون که گفتی‌، یه حسی هست، این دوست داشتن... اینکه دوست داشته باشی‌ چطوری ببینی‌!

      حذف
  8. رايتش من خيلى اينطور نيستم ، درسته وقتى خوشحالم همه چيز به نظرم قشنگ تره و برعكس ولى اين حس تورو در مورد ديدن آدمها بمطابق حس خودمو رو تجربه نكردم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فکر کنم باید موزیک متن پنجره رو پیدا کنی‌ آواره جان!

      حذف