۱۳۹۲ دی ۴, چهارشنبه

کریسمس مبارک بر اهلش!

چه خوب چه بد من امروز اینجا هستم، بین این مردم، درگیر با این فرهنگ، بازار خرید هدایای کریسمس، قدم زدن توی شرکت یا خیابونهای آراسته شده با تزئینات کریسمس، پر از همه تضاد ها، پر از همه ی ارتباط‌هایی‌ که گاهی‌ برقرار نمی‌تونم بکنم، پر از کریسمس که برای من هیچ نوستالژی نداره یا کم داره! پر از تناقض!

اما من همچنان درخت کریسمسم رو درست می‌کنم، هرچند کوچک، اما با ذوق و شوق، با وسواس.

سال اول که اینجا بودم با هم درستش کردیم، دانشجو بودیم، جیب‌های نه چندان پر، یک شاخه بود، با چندتا لامپ کوچک و چند تا توپ کریسمس نقره ای و قرمز آویزون. چقدر ذوق داشتیم، تمام شب باهم آهنگ‌های کریسمس گوش کردیم.

دیگه نمی‌‌رفتیم پشت پنجره که درخت‌های کریسمس و تزئینات پشت پنجره خونه همسایه‌ها رو ببینیم! با درختچه کریسمس خودمون خوشحال بودیم، حتی برای هم دیگه زیر درختچه کریسمس کادو‌های کوچیک گذشتیم.

 بعد از اون هر سال درخت کریسمسم رو درست کردم، چه وقتی‌ با هم بودیم، چه بعد از رفتنش...

درست کردن درخت کریسمس همین امروز هم برای من نوستالوژی‌های نداشته داره! 

من هرچیزی رو که بشه جشن گرفت، جشن خواهم گرفت! 

با همون ذوق و شوقی که انتظار شب یلدا و ریختن سبزه عید و چیدن میز هفتسینم رو دارم، با همون ذوق شوق درخت کریسمس‌ام رو تزئین می‌کنم، با همون ذوق و شوق (شاید کمتر!) برای سال نو میلادی جشن میگیرم! من در بین این همه سردرگمی و تضاد فقط خوش حال بودن و زیبایی هاش رو سهم می‌برم! 

حالا چه به من ربط داشته باشه، چه نداشته باشه!

کریسمس به همه شما هایی که جشن میگیریدش مبارک!

پی نوشت یک: این یکی از دوست داشتنی ترین شاهد های کریسمسه!

پی نوشت دو: هنوز هستم، فقط درگیر درگیر!

۵ نظر:

  1. با همه چیز موافقم! هر چیز قابل جشن گرفتن رو باید جشن گرفت!

    پاسخحذف
  2. جشن گرفتن دوست داریم خیلی:)تازه ما توی رشت حال وهوای کریسمس هم داریم به خاطر همشهری های ارمنی...هم درخت کاج و هم چراغونی خیابون ها.
    و نمیدونم این تخفیف کریسمس چی میگه که عوض ارزون بودن جنس ها همه چی گرون تر میشه!مثلا مورد داشتیم به حضرت عباس قسم میخورد که به خاطر کریسمس جنس هاشو نصف قیمت عرضه میکنه!!

    پاسخحذف
  3. این دقیقن همون حسیه که من بلاخره یاد گرفتم داشته باشمش .تعطیلات خوش بگذره

    پاسخحذف
  4. هر فرصت شادي و جشن رو بايد دست داشت و جشن گرفت. شادي مال همه است.

    پاسخحذف
  5. واای چقدر من عقبم از نوشته هاات!! ولی خوب اونقدر جذاب هستن این نوشته ها که بیاتشم طعم تازگی را جاری کنند. منم مثل تو از سهیم شدن در شادیها لذت میبرم. به طور کلی اینطور مناسبتها مربوط به من یا نامربوط ,موافق با فلسفه ش یا ناموافق منو به وجد میاره.

    پاسخحذف