۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

شهری با طعم عاشقی

این شهر عطر عجیبی‌ داره! صد البته که نه اون بوی بد و زننده توی مترو‌ها یا محله‌های شلوغ و پر از توریست. روح این شهر پر است از احساس، روح این شهر بوی عاشقی میده.

شاید چون من همیشه این انتظار رو از پاریس داشتم، شاید چون من پاریس رو در ذهنم اینگونه ساختم، همینقدر موزیکال و رمنس.

چند روز قبل از اینکه برای اولین بار برم پاریس، فیلم "نیمه شب در پاریس" رو دیدم، شاید برای همون بود که در طول سفر از در و دیوار پاریس صدای موزیک بگوش می‌رسید، شبهاش رنگی‌ بود و آدم هاش عاشق.
این شهر همیشه حتی از دور طعم عشق و عاشقی داشته برای من.

هنوز مزه قهوه‌ای که توی اون کافه، گوشه میدونی‌ که خونه ویکتور هوگو قرار داشت خوردم زیر زبونمه! صدای موزیک اون گروه کوچیک که کنار خیابون ساز می‌زدند توی گوشم.

اگر ویکتور هوگو هم هر روز از پنجره اتاقش همین‌ها رو به نظاره مینشسته، شاید همین حس و حال رو داشته! شاید!

اما برای پاریس نشین‌ها شاید این شهر پر از این همه احساس و صدا و رنگ و مزه‌های زیبا نباشه! شاید این شهر یک روی خاکستری هم داره.

من فقط دوست دارم که هر از گاهی‌ به این شهر سفر کنم، به یکی‌ از همون محاله‌های قدیمی‌ با کوچه‌های سنگی‌، به یه کافه برم، کنار خیابون بشینم، جاز گوش کنم و این چند خط‌ها رو بنویسم، همین. مثل امروز که دوباره برگشتم به همون کافه.

من اولین بار یک جای دیگه عاشق شده بودم، شاید دوباره جای دیگری عاشق بشم، اما مطمئنم که یک شب در این شهر عاشق تر میشم!

پی نوشت یک: وودی آلن شاهد این پست رو برای من به موزیک متن خاطره هام در پاریس بدل کرد.

پی نوشت دو: اگر این فیلم رو ندیدید، از این ویدیو لذت ببرید.

۱۵ نظر:

  1. پاریس ذهن منم موزیکال و رمنسه. خوبه که تو هم تاییدش کردی. من این فیلم رو ندیدم. عجیبه برای خودم :( مرسی برای ویدئو و آهنگ.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ِ چه جالب، چه تفاهمی، موهات رو از دور به صورت خیلی‌ لطیف کشیدم نسیم جان،

      حذف
  2. یکی از زیباترین فیلماست! میفهممت، به منم پاریس همین حس و حالو میده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی‌ فیلمش خوبه، خیلی‌ متفاوته. موهای شما رو هم پس به صورت مجازی می‌کشم!

      حذف
  3. مام میریم آبو بریزیم اونجایی که میسوزه :|

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آلا! فکر کنم خیلی‌ دقیق نفهمیدم اما خوب ایشالا دفعهٔ دیگه همه باهم دسته جمعی‌!

      حذف
  4. دروغ چرا ما خیلی وقتا میایم یه اهنگی گوش میدیم میریم، راضی باش.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقا شما قابل بدون بیای اینجا، همین آهنگ هم گوش بدی ما سپاس گذاریم.

      حذف
  5. دانلودش کردم
    امشب می بینمش .
    کم پیدایی چرا ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دیدی؟ خوب بود؟
      دلیل کم پیدا بودن رو هم که شاید فهمیده باشین تا الان دیگه!

      حذف
  6. كاش پاريس رو ببينم از جاهايي هست كه يك بار بايد رفت و ديد.

    پاسخحذف
  7. خوب پاریس شناخته شده به شهر عاشقیست ولی نمیدونم چرا من همچین حسی تا حالا توش تجربه نکرده ام

    پاسخحذف